משפחת אוזן/וזאן

 

רבי שלמה בר יהודה וזאן זצ"ל היה רבה של העיר סוסא, הוא היה הרב שקיבל את פניו של החיד"א זצ"ל בשנת תקל"ג-1773 בעיר סוסא. מחבר הספר "יריעות שלמה" שיצא לאור על ידי נכדו רבי שלמה חי וזאן זצ"ל, רבי שלמה נפטר בשנת תקע"ב-1812

 רבי פינחס בר יהודה וזאן זצ"ל דיין ומורה צדק בעיר מוכנין הוא אחיו של רבי שלמה וזאן זצ"ל.

 רבי יהודה (הראשון) וזאן זצ"ל תלמיד חכם הוא אביהם של רבי שלמה ורבי פינחס זצ"ל הוא היה מורו של בנו רבי שלמה זצ"ל

 רבי יהודה (השני) בר שלמה וזאן זצ"ל תלמיד חכם בעיר סוסא הוא בנו של רבי שלמה זצ"ל

 רבי יהודה (השלישי) וזאן זצ"ל מהעיר ג'רבה תלמיד חכם בן דורו של רבי אהרון פרץ זצ"ל.

 רבי מיכאל וזאן זצ"ל מהעיר ג'רבה תלמיד חכם ובן דורו של רבי אהרון פרץ זצ"ל יתכן כי הוא קרובו של רבי יהודה וזאן (השלישי) זצ"ל

 רבי רחמים וזאן זצ"ל תלמיד חכם מהעיר ג'רבה מוזכר בספר "מעשה בית דין"

 רבי שמואל חיים וזאן זצ"ל תלמיד חכם מהעיר סוסא בשנת תקפ"ה-1825 עלה לארץ ישראל והתיישב בעיר טבריה, בשנת תרי"ז-1857 נשלח כשד"ר לעיר ענטאב שבסוריה ושם נפטר.

 רבי אברהם וזאן זצ"ל תלמיד חכם מהעיר סוסא עלה לארץ ישראל בשנת תרל"ו-1876 והתיישב בעיר טבריה, בשנת תרמ"ח-1888 נשלח כשד"ר למצרים ותימן, לאחר מיכן נשלח לתוניס, נפטר בשנת תרנ"ג-1893.

 רבי נתן וזאן זצ"ל רבה של העיר נאבל, נתמנה לתפקיד אחרי פטירתו של רבי דוד שמול זצ"ל בשנת 1912 הוא בעל מעשה ירידת הגשמים בשנת תרצ"ו-1936 בעיר נאבל ובאותה שנה נפטר.

 רבי יהודה (הרביעי) וזאן זצ"ל תלמיד חכם מהעיר תוניס אשר היה אחד המעתיקים של הספר "תנובות שדי" מאת רבי דוד כטורזא זצ"ל ורבי ישועה אלמאליח זצ"ל.

 רבי יוסף חי וזאן זצ"ל תלמיד חכם מהעיר נאבל בן דורו של רבי יהודה גז זצ"ל. שימש דיין ושו"ב בעיר נאבל והיה רבו של רבי נסים בר חנאני חדאד זצ"ל.

 רבי דוד בר יהודה וזאן זצ"ל מגדולי הרבנים בתוניס מחבר הספר "מגן דוד". רבי אליהו זרח זצ"ל שהיה ראש רבני תוניסיה מוסיף בהסכמתו לספר "מגן דוד" "המקובל האלוקי" שמעיד על גדולתו ועיסוקו בתורת הקבלה, לא ידועה שנת פטירתו אך בן השנים תר"נ-1890 תרנ"ו-1896 כבר לא היה בין החיים.

 

 ט.ל.ח

 

 
 
 

אודות יוסי פרי

עוד כתבה שתעניין אתכם

משפחת לומברוזו/לומברוסו

משפחת לומברוזו/לומברוסו היא משפחה עתיקת יומין שמקורה בספרד. בשנת רנ"ב-1492 עם תחילת הגרוש מספרד, פוזרה …

3 תגובות

  1. יצחק גבריאל מימראן

    רבי יוסף חי וזאן, רבי יהודה גז מביא דברים בשמו בספריו נחלי יעקב ונחל יהודה.
    יש גם רבי כמוס וזאן היה שו"ב בג'רבא, עי' שו"ת שואל ונשאל חלק ט' חלק יורה דעה בסימנים הראשונים.

  2. בנימין פנש

    הרב האחרון של העיר בנגרדן שלימד אותנו בתלמוד תורה בבית הכנסת בבן גרדן יום יום, ושירת בקודש בבית הכנסת גריבה באופקים אחרי עלייתו ארצה הוא מורי ורבי רבי חיים חויתה וזאן זצ"ל. אם למישהו יש תמונות , סיפורים , מאמרים שכתב, אשמח לדעת במייל שלי benifene@gmail.com. בברכה, בנימין פנש

  3. מחפש מידע על רבי פנחס אוזן שפטירתו היתה כ"ט באי'יר זכותו תגן עלינו

    urselfp@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *